رنج جهاد

«جهاد» نامی است برای مدیریت کردن رنج؛ می‌روی به استقبال رنج، جهادگرانه، آن‌وقت بسیاری از رنج‌های نابه‌جا را کاهش می‌دهی. بالاخره رنج که هست عزیز من،همین‌جوری مگر کسی به جایی می‌رسد؟ امیرالمؤمنین علی(ع) می‌فرماید وسط روز می‌رفت دنبال کار کردن برای معاش. می‌فرمود من می‌خواهم سختی کار کردن برای تأمین معاشم را خدا ببیند. (کَانَ أَمِیرُ الْمُؤْمِنِینَ ع یَخْرُجُ فِی الْهَاجِرَةِ فِی الْحَاجَةِ قَدْ کُفِیَهَا یُرِیدُ أَنْ یَرَاهُ اللَّهُ تَعَالَى یُتْعِبُ نَفْسَهُ فِی طَلَبِ الْحَلَالِ. من لایحضره الفقیه/3/163)

رنج جهاد

«جهاد» نامی است برای مدیریت کردن رنج؛ می‌روی به استقبال رنج، جهادگرانه، آن‌وقت بسیاری از رنج‌های نابه‌جا را کاهش می‌دهی. بالاخره رنج که هست عزیز من،همین‌جوری مگر کسی به جایی می‌رسد؟ امیرالمؤمنین علی(ع) می‌فرماید وسط روز می‌رفت دنبال کار کردن برای معاش. می‌فرمود من می‌خواهم سختی کار کردن برای تأمین معاشم را خدا ببیند. (کَانَ أَمِیرُ الْمُؤْمِنِینَ ع یَخْرُجُ فِی الْهَاجِرَةِ فِی الْحَاجَةِ قَدْ کُفِیَهَا یُرِیدُ أَنْ یَرَاهُ اللَّهُ تَعَالَى یُتْعِبُ نَفْسَهُ فِی طَلَبِ الْحَلَالِ. من لایحضره الفقیه/3/163)

جانم فدایت

شنبه, ۲۱ تیر ۱۳۹۳، ۱۰:۲۶ ب.ظ

آیت الله مجتبی تهرانی «ره»:
با توجّه به این شب مبارک، روایتی می‎خوانم که البته یک دعا است.
این روایت را عامّه نقل می‎کنند.
امام حسن(علیه ‏السلام) در ایّامی که طفل بود، خدمت پیغمبر اکرم(صلی الله علیه وآله)آمد، در حالی که گردن‏بندی به گردن داشت.
«فَالْتَزَمَهُ رَسُولُ اللَّهِ وَ الْتَزَمَ هُوَ رَسُولَ اللَّهِ»؛
پیغمبر اکرم امام حسن را در آغوش کشید، امام حسن هم پیغمبر را بغل کرد..
بعد پیغمبر اکرم راجع به امام حسن(علیه ‏السلام) چنین دعا فرمود:
«اللَّهُمَّ إِنِّی أُحِبُّهُ» بار خدایا! من او را دوست می ‏دارم.
«فَأَحِبَّهُ» تو هم او را دوست بدار!
«وَ أَحِبَّ مَنْ یُحِبُّهُ» خدایا! دوستداران امام حسن را هم دوست بدار!
در روایت دارد: «ثَلَاثَ مَرَّات»
یعنی پیغمبر اکرم سه بار این دعا را برای امام حسن(علیه‎السلام) تکرار کرد.. و از خدا خواست که امام حسن(علیه ‏السلام) را و کسانی که او را دوست می‎دارند، دوست بدارد..

"یا کریم اهل بیت «علیهم السلام» ادرکنا"

  • ۹۳/۰۴/۲۱
  • احمد خیبری

نظرات  (۱)

  • پابسته؛ داستان‌های‌خیلی‌کوتاه
  • چه توضیح جالبی از جهاد توی هیدر
    پاسخ:
    ممنون .این بخشی از سخنرانی حاجاقا پناهیان است که ایده اصلی این وبلاگ قرار گرفته

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی